Sivuston maksullisuus

Forum frontpage > Yleinen höpinä

First - PreviousNext - Last

Free_man
Free_man
25.09.2006 21:07:47
lisäys vielä-> pitää myös muistaa että jos vuosimaksu nousee liian korkealle, kuvatkin vähenee ja sivusto kuihtuu. on jo nyt ihanaa että kuvia tulee rohkeasti ja kuvat on hyviä, osa jopa malli kelpoisia.
darla
darla
25.09.2006 21:41:05
tuffu, kyl se 5e on iso raha jos syö vaan kerran viikossa muuta kuin makaroonia. Senkin 5e laittaa kerran vuodessa mielummin johonkin muuhun kun siihen että omista tisseistä on kuvat netissä.
moilanen_85
moilanen_85
25.09.2006 22:11:05
idea ihan hyvä. summa olisi 5-10 egee ja jotain vippi juttuja rahalle vastineeksi =)

jokin chat juttu olisi aika hienohomma vaikka kyllä foorum palstakin asiaa palvelee...
sandmaster
sandmaster
25.09.2006 22:56:25
hmmmmm en tiä kun joutuuuu jo maksaaaa irc-gallerian vipistä 3 ¤ se ois kans ihan sopiva hinta :)
aksuli
aksuli
26.09.2006 01:12:15
Osa sivuston palveluista tietysti täkynä ilmaisena. Kuten n. 10 kuvan tila, kommentointi toisten kuviin jne. Ja sitten maksusta (esim. VIP-tyyliin) sitten laajempi kuvatila ja kansiot kuten haniiN ehdotti sekä modaukset. Ja lisäksi juuri jotain lisämahdollisuuksia mitä onkin lueteltu. Ja Tepon ehdottama asioiden yhdistäminen, eli mainoksia myös. Itse en ainakaan katso pahalla muutamaa näkyvää mainosta. Näin ollen myös mainostajien mahdollinen vähyys voisi kompensoitua.

Vuosimaksuksi VIPille vois olla jotain 5¤ luokkaa. Ei olis paha ja harva sitä edes huomaisi. Tilisiirto sekä tekstiviesti helpoimmat. Myös Puugen ehdotus varmaan poikisi ylimääräistä.
minette
minette
26.09.2006 03:48:08
No joo kyllä tuo nyt on joku asennevamma että "5e vuodessa on niiiiiin paljon että joutuu jatkuvasti syömää vaa makaroonii" sillä 5e:lla tekee esim. keiton ja alle 10e:lla vielä saa esim. jonku laatikkoruoan tehtyä josta riittää moneks päivää... Mutta asenteensa kullakin. Jokainen valitkoon itse jatkaako sivustolla pelehtimistä vai ei jos maksulliseksi tulee.. Tietyst jos olis perusmaksu 2e/vuos jokaiselle käyttäjälle ja sitte 5 eukalla vaikka sit niitä lisäpalveluja aktiivisille käyttäjille joita kiinnostaa... olis aika metkaa laittaa privakommentointi vip ominaisuudeks ;D kattois kuin moni tilais vipin... onhan se irc-galleriassakin vip juttu...

ainii ja tuli mielee et voisha tääl vaik kans olla ihan yleisenä bongauslistat vähänku kuvakkeessa ja sit vippinä pystyis näkee ketkä on bongannu ja minkänimisille listoille... :P

Vip jutun vois kyl toki ehkä toteuttaa niinkin että vip jutut sais joko 5e pakettina tai sitte 1 tai 2 eurolla kpl. esim jos haluu vaikka pelkästää enempi kuvatilaa, maksaa siitä jotain, jos haluu privakommentoinnin päälle maksaa siitä... silleen vois poimia mieleisensä toiminnot... tiiä sitte miten saa toteutettua mutta ajatuksena... mikäli siis sais onnistumaan.
Smurffi68
Smurffi68
26.09.2006 04:07:51
Kannattaisin myös pientä korvausta täällä olosta. Olen samaa mieltä noiden vippi-ominaisuuksien maksullisuudesta ja pienistä mainoksista sivustolla.
Enkä usko, et muutaman euron maksu kenenkään taloutta kaataa. Itsekin tosi pienellä rahalla kuukaudessa toimeentuleva.
darla
darla
26.09.2006 13:04:52
yolene taitaakin olla ainut joka täällä on elänyt opintotuen varassa. Sen verran selventäisin mun "asennevammaa" että vuokran ja laskujen jälkeen olen jo miinuksella opintotuen suhteen ja elämiseen ei siinäkään vaiheessa ole enää varaa, niin vitonen ON iso raha.

Kyllä mä ymmärrän tän maksullisuuden ylläpidon kannalta, en mä niin tyhmä ole, mutta asia on vaan niin että maksullisuus ainakin poistaisi minun kuvat täältä, niin kauan kun pelkällä opintotuella elän.
KuraiKarasu
KuraiKarasu
26.09.2006 14:51:09
minette 26.09.2006 03:48:08
...Tietyst jos olis perusmaksu 2e/vuos jokaiselle käyttäjälle ja sitte 5 eukalla vaikka sit niitä lisäpalveluja aktiivisille käyttäjille joita kiinnostaa... olis aika metkaa laittaa privakommentointi vip ominaisuudeks ;D kattois kuin moni tilais vipin... onhan se irc-galleriassakin vip juttu...

ainii ja tuli mielee et voisha tääl vaik kans olla ihan yleisenä bongauslistat vähänku kuvakkeessa ja sit vippinä pystyis näkee ketkä on bongannu ja minkänimisille listoille... :P

Vip jutun vois kyl toki ehkä toteuttaa niinkin että vip jutut sais joko 5e pakettina tai sitte 1 tai 2 eurolla kpl. esim jos haluu vaikka pelkästää enempi kuvatilaa, maksaa siitä jotain, jos haluu privakommentoinnin päälle maksaa siitä... silleen vois poimia mieleisensä toiminnot... tiiä sitte miten saa toteutettua mutta ajatuksena... mikäli siis sais onnistumaan.

Minusta nämä Mineten suunnitelmat kuulostavat enemmän kuin hyviltä.Kannatan! :)
teppo
teppo
26.09.2006 15:31:16
Onhan se vitonen rahaa, varsinkin jos tulot on nolla, vanhemmilta ei voi pyytää ja tili tyhjänä. Eiköhän aika moni täällä oleva ole sen huomannut. Mutta ei valmiissakaan maailmassa kaikkea voi saada ilmaiseksi eteensä. Tälläisen sivuston kasaaminen ja ylläpito vie aikaa ja rahaa. Jonkun aikaa se menee harrasteena, mutta ajan kanssa Juhallakin on edessä valintana ostaako makaroonia vai maksaako domainin ylläpitomaksut. Muut vaihtoehdot olisivat luultavasti...
- sivusto olisi jollai ilmaispalvelimella missä mainoksia pomppisi silmille tissejä enemmän, sivujen käyttö olisi tuskallisen hidasta ja jossain kohtaa päivää palvelin vastaisi "päivittäinen kaista ylitetty, yritä huomenna uudestaan."
- palvelu loppuisi kokonaan.

En usko että vuodessa vitosen säästäminen tekisi opiskelijallekaan tiukkaa. Jättää yhden baari-illan väliin tai vaikka pyöräilee kuukauden sen sijaan että menisi bussilla. Yllättävän helposti niitä kuluja pystyy karsimaan, kun vaivautuu vähän katsomaan mitä tekee. Kulujen karsimistahan sekin on, jos ei halua maksaa palvelusta.

Loppupelissä se on kuitenkin jokaisen oma asia millaisista palveluista haluaa maksaa.
Juha
Juha
26.09.2006 17:33:46
Sivusto on suuri prioriteetti tällä hetkellä, kavereilta saa tarvittaessa pummittua ruokaa ;)
darla
darla
27.09.2006 11:52:19
keimola, kiitos mutta ei kiitos.

Olkoon sit kyse vaik siitä asennevammasta mikä tuol aikasemmin mun kohdalla mainittiin mutta jos joku välttämättä haluaa katsella mun tissejä sit jos/kun sivuston maksullisuus astuu voimaan, saa mun puolesta maksaa sen munkin summan. Käyn täällä nykyisin vaan vastailemassa kommentteihin ja lukemassa forumia, ja helposti voin jättää senkin tekemättä.

Nyt sitten kysytään "miks sitte pidät kuvias tääl jos ei kiinnosta?"
vastaus:
-muiden ilona. Olen harkinnut kuvien poistoa useaan kertaan mut sen verran monelta on tullut tällöin kommenttia että "pliis jätä kuvat, että niitä saa katsella jatkossakin"

Ei mulla mitään juhaa vastaan ole, ja kyllä ymmärrän asian hänenkin kannalta, ihminen minäkin vaan olen. En vaan ole "koukussa" tähän sivuun, enkä ymmärrä miten se tekee musta asennevammasen jos haluan sen 5-10e jonka EHKÄ saan säästettyä, käyttää johonkin muuhun kuin siihen että saan olla edelleen "muiden ilona".
boggari
boggari
27.09.2006 19:39:38
Kyl näist sivuista vois maksaa jotain,poistuis ei aktiiviset nimimerkit luettelosta. Myös kuvattomat profiilit poistuis täältä galleriasta.
Juha
Juha
27.09.2006 20:17:36
Yksi mikä tuli taas mieleen, niin maksullinen palvelu, joka oikeuttaa lisäämään kaikenlaisia panokuvia etc peniksen revittelyä, sekä samalla maksullinen palvelu jolla saa viikoksi katsomisoikeuden kuviin maksamalla tietyn summan.

Summan suuruudesta taas en tiedä mitään, mikä olisi teidän mielestänne hyvä summa?
buffo
buffo
27.09.2006 22:14:09
miehille kohtuullinen hinta
naisille ilmaista sisäänpääsyä (+ jos olisi mahdollista tarkistaa onko kuvat oikeasti omat)
no tissit, no 715517.biz
darla
darla
30.09.2006 03:03:18
lutter 29.09.2006 18:49:04
no kyllä täytyy sanoa että jos on elämä kiinni 2-10 e vuositasolla niin kannattaa kyllä sitten harkita sen netinkin sulkemista,,aivan höpö höpö juttua,,jättää vuodessa pari huurteista juomatta niin se on siinä ,,,HALOO!!!

Netin sulkemista ei valitettavasti voi edes harkita sillä nettiä tarvii ehkä muuhunkin kuin tissisivustoihin, esim. opiskeluun...

Huurteisetki on ollu viime aikoina melkosen vähissä. Kaikki mitä on juotu, on ollu sit muiden tarjoamia.

Sit vastaus siihen ku joku mainitsi bussilla kulkemisesta: Kuljen kaikki matkani kävellen, satoi tai paistoi.

Nää vastaukset ny ihan vaan sitä varten että ihmiset koittas asettua myös toisen ihmisen asemaan kuin juhan.

Toivottavasti juha on käsittäny pointin mitä monet eivät. Ei tosiaan sua vastaan mitään :)
Juha
Juha
30.09.2006 04:26:12
Darla, ymmärrän kyllä että harva haluaisi maksaa saitin käytöstä, en mä ainakaan haluaisi maksaa sivustojen käytöstä.

Tämän threadin tarkoitus on vaan kysellä ihmisiltä mahdollisia ominaisuuksia/hintoja, eli ei tarvitse tämän threadin takia nakata hanskoja jäähän ja lähtee menemään.

Tässä on tullut paljon hyviä ehdotuksia.

Paras on mielestäni juuri nuo, että pidetään perussivusto ilmaisena ja maksullisia lisäominaisuuksia.
Se, että mitä ominaisuuksia laitetaan maksullisiksi, ja mitä ominaisuuksia lisätään maksullisille käyttäjille, niin tulee olemaan pulma. Kaikki tämän hetkiset ominaisuudet on tehty jokaiselle käyttäjälle käytettäväksi, ja jonkun niistä maksulliseksi laittaminen tuntuisi siltä kuin puukottaisi kaveria selkään. Samaten myös sekin, että pistäisi koko sivuston maksulliseksi.

Mutta oikeasti, jos sivusto maksaa vaikka 2e/vuosi, niin onko se niin paha lovi, kenellekkään? Jos sivusto tulisi täysin maksulliseksi, niin mielestäni maksun tulisi olla minimaalisen pieni, mutta tarpeeksi suuri, ettei feikkitunnuksia tule.

Päivittäin saadaan poistaa ihan tarpeeksi vanhoja tunnuksia + kuvia, sekä hylätä noin 30-40% uusista tunnuksista. Ellei jopa enemmän.

Sivustoa varten perustetaan piakkoin jonkun sortin toiminimi, jonka avulla sitten sivusto jatkossa kustannetaan.

Maksullisuudella olisi kyllä omat hyvät puolensa, feikit katoaisivat.

Mikäli haluatte keskustella reaaliajassa ylläpidon + tissifanaatikkojen kanssa, niin #715517.biz IRCnetissä on ainoa oikea paikka ;)
Bole
Bole
30.09.2006 13:13:46
ei hei mitään vippijuttuja vaan noin 5-8e/vuos sopis ainekin mulle ei ole todellakaan paha summa vuoden käyttöoikeudesta.. (: ja olen kyllä valmis maksamaan tuon verran, koska ei näiden saittien pyörittäminenkään ilmasta ole :S ja joku tuolla mainitsi lahjoitusjutusta niin veikkaan että aika harva sinne lahjottaisi minkäänlaisia summia. mutta tilisiirtokäytäntö ainekin on ihan hyvä koska melkein kaikilla on pankkiin nettitunnukset eli maksu tapahtuu vaivattomasti.
teppo
teppo
30.09.2006 17:03:15
Lutterin kanssa samaa mieltä. Ei mitään törkyä tänne, koko sivuston taso kärsisi.
Isamu
Isamu
30.09.2006 19:53:04
lutter sanoi asian hyvin. Yhdyn mielipiteeseen. Itse henkilökohtaisesti olisin valmis maksamaan muutaman euron vuodessa sivuston käytöstä. Nuo VIP-ominaisuudet on ehkä hieman liian vaikeita päätettäviksi, että haluaako niistä maksaa. Riippuu tietysti hyvin paljon siitä mitä ominaisuuksia siinä saisi. Mielummin kuitenkin sivusto ilmaisena, mutta olen valmis kohtuulliseen korvaukseen sivuston käytöstä jos sellainen joskus tulee

First - PreviousNext - Last