Sivuston maksullisuus

Forum frontpage > Yleinen höpinä

First - Previous – Next - Last

Juha
Juha
24.09.2006 23:13:04
Pistänkin tänne vähän kyselyä aiheesta "Sivuston maksullisuus"

Olisitko valmis maksamaan 715517.biz sivuston käytöstä?
Mikäli mielestäsi olisit valmis maksamaan, niin kuinka paljon ja kuinka pitkästä ajasta?
Mikäli maksullisuus tulisi, mikä olisi paras maksutapa? (Tiedetään tämä jo, tekstiviesti ;)
Olisitko valmis maksamaan hitaasti ja kömpelösti tilisiirrolla (paras vaihtoehto meille, sms operaattorit ottavat aina välistä)

Tulisiko sivuston olla jatkossa täysin ilmainen kaikille?

Tulisiko tehdä maksullisia lisäpalveluita, jotka saa maksamalla käyttöön?
Mikäli kyllä, niin millaisia palveluita ja minkä hintaisia niiden pitäisi olla?

Perustelkaa vastauksenne hyvin, niin voidaan kehittää koko sivustoa parempaan suuntaan.

----

Oma vastaukseni:

Sivuston tulisi pysyä ilmaisena ja avoimena kaikille täysi-ikäisille.
Mutta sivuston ylläpito (palvelin + kaista) ei ole ilmaista, eikä sivustosta tule tällä hetkellä mitään tuloja.
Myöskin haluaisin tehdä tätä sivustoa ihan työkseni, ja uskoisin, että suurin osa ylläpidostakin haluisi tehdä tätä työkseen.

Jos sivusto olisi maksullinen, niin mielestäni 2-5 euroa vuodessa olisi hyvä hinta.
Kynnys ei olisi liian suuri, ja jos kaikki tämän hetkiset käyttäjät maksaisivat tuon, niin verokarhun jälkeen jäisi varaa ostaa uusi palvelin ja maksaa vuoden hostaus ilman ongelmia. Tosin summa olisi kuitenkin niin pieni, ettei tätä työkseen oikein voisi tehdä. Eli jos olisi maksullinen + jotain maksullisia lisäpalveluita, joita ihmiset oikeasti ostaisivat, voitaisiin tätä tehdä työkseen, unohtaa turha tehdastyö ja tehdä sivustosta huomattavasti parempi.

Meidän verkkokaupassa on kauppa käynyt hyvin, mutta ei sillä kyllä rikastumaan pääse, saatikaan maksamaan sivuston laskuja, kun pari kertaa vuodessa sieltä tulee se 50-60 euroa.

Mainosrahotteinen sivusto olisi paras juttu. Käyttäjien ei tarvitsisi maksaa, meidän ei tarvitsisi maksaa, mainostajat saisivat näkyvyyttä tuotteilleen.
Mutta mainokset toisaalta häiritsevät sivustolla koettua käyttäjäkokemusta.

Sivuston myynnistäkin on joskus puhuttu, mutta mielestäni sellaista ei pidä enää edes ajatella.

Tiedän jo etukäteen, että jos koko sivusto laitetaan maksulliseksi ilmoittamatta etukäteen tai kyselemättä käyttäjien mielipiteitä, niin yleisin kysymys olisi "Miksi mun pitäisi maksaa?", toisaalta, voinhan minäkin kysyä, "Miksi mun pitäisi maksaa?"

Vielä sen verran, että sivuston maksullisuudessa olisi se hyvä puoli, että turha peeloilu ja feikit tunnukset katoaisivat. Myöskin sivusto nopeutuisi, koska tällä hetkellä on rahojen puutteen vuoksi käytössä aivan nuhapumppu palvelin.

Vielä sen verran, että #715517.biz kanavalle IRCnetiin voi tulla myös keskustelemaan aiheesta, tai muuten vaan tulla hengailemaan.
Kainie
Kainie
24.09.2006 23:38:27
Itse ehkä kannattaisin tuon Irc-gallerian käyttämää tapaa, eli jonkin verran ilmaisia palveluja, ja lisää pienellä maksullisuudella, tuollainen VIP-käyttäjä touhu voisi olla ihan hyvä :) lisäksi itse en ainakaan katso pahalla mainoksia, jos tietää että ne pitävät gallerian eräällä tavalla pystyssä :) kohderyhmä voisi olla oikein sopiva esim. eroottisia tuotteita myyville yrityksille :D

Eli ilmainen täky, maksullinen laajempi toimivuus :) Maksaminen on kuitenkin helpointa järjestää tekstiviestin kautta, koska se alentaa "kynnystä" ottaa se vip-oikeus, koska tilisiirtoa mietitään aikas hartaasti, kun taas tekstiviesti lennätetään aikas helposti innostuttuaan :) Irc-gallerian kaltaiset laajennetut palvelut toimivat hyvin, ja ajatkin ovat pitkälti sopivan mittaisia :)

Itse olen valmis maksamaan gallerian käytöstä, tämä on muutenkin ollut tarpeeksi kauan Juhan hyväntekeväisyystyötä, olisi meidän aika olla hyväntekijöitä miehelle, joka tämän mahdollisti! :D

Mutta jos vain suinkin mahdollista, niin ei mitään järjettömiä taksoja, sillä omakaan budjettini ei ole järin mahtava, ja kuitenkin viihdyn täällä varsin mukavasti, ja täältä on saanut monia mukavia tuttuja :)
Miiza
Miiza
24.09.2006 23:59:11
5-10e vuodessa ei ole paha, mutta kannatan myöskin tuota irc-galleria tyyliä
eli vip ominaisuudet olis maksullisia (eli esim. enemän kuvia, kaverilista, status tarkkailu ja oman sivun modaus vois olla maksullisia)
HuruUkko
HuruUkko
24.09.2006 23:59:24
Ihan hyvä keskustelun aihe.. Ei se huono ajatus ole että tulisi pientä maksua. sillä onhan se rehellisesti perseestä että itse maksat tämän ja muut saavat sun lompakon kautta katsella tissejä, perseitä ja kaikkea mitä sivustolta löytyy..
ProPerkele
ProPerkele
25.09.2006 00:02:10
Voithan sä juhannus pistää vaikka ylös jonkun "lahjoitus-rahaston" tilinumeron, johon joku voi vaikka pienissä fiiliksissä kiittää sivuston olemassa olosta vapaana lahjoituksena.

Mutta kyllä olisin valmis maksamaan kohtuullisen summan vaikka tilisiirrolla.
HuruUkko
HuruUkko
25.09.2006 00:04:38
itse kannattaisin tuota sivuston maksullisuutta ennemmin kuin lahjoitus-hässäkkää.. sillä silloin kaikki käyttäjät maksaisivat tietyn summan. jos toi lahjoitus-judanssi olisi niin silloin saattaisi osa ajatella, että kyllä ne muut maksaa.. ja taas tulisi persettä niitä kohtaan jotka sinne ovat rahaa laittaneet..
ProPerkele
ProPerkele
25.09.2006 00:41:32
Tuo lahjoitus-osuus voisi olla vaikka sivusto maksaisikin... Ns. ylimääräisenä bonuksena...
teppo
teppo
25.09.2006 01:28:48
Kohtuullinen käyttäjämaksu vuodeksi tai puoleksi vuodeksi kerrallaan. Tilisiirto vähän työläämpi ja hitaampi vaihtoehto kuin tekstari, mutta miksei. Kuten juha mainitsikin niin käyttäjämaksu karsisi turhat feikit ja häröilijät pois, tosin samalla maksajien määrä pienenisi. Arvailuksi vaan jää kuinka monta maksajaa jää jäljelle.

Kaikista paras vaihtoehto varmaan olisi tuo, että palvelu pysyisi maksuttomana ja maksamalla saisi lisäpalveluita. Mutta jos nyt verrataan vaikka tuohon irc-galleriaan niin käyttäjä määrässä on niin huomattava ero, että olettaisin sen olevan aika pieni rahan lähde. Sieläkin maksajista suurin osa taitaa olla näitä täällä K-18 rajan alle jäävien vanhempia.

Mainoksilla saa helposti etusivun tukkoon ja sivuston raskaaksi. Lisäksi mainostajia pitäisi saada jatkuvasti, jotta rahan virta jatkuisi.

Lahjoitus-rahasto on hyvä idea, mutta epäilen ettei vapaaehtoisia lahjoittajia kamalan montaa löydy.

Yhdistämällä vip-palvelut, pari mainosta ja tuo puugen ehdoittama lahjoitus-rahasto voisi parantaa tilannetta.

Tosin tietämättä kuinka monta aktiivista käyttäjää täällä viikoittain/kuukausittain vierailee, näitä summia on hankala arvailla.
Juha
Juha
25.09.2006 01:45:16
teppo 25.09.2006 01:28:48
Tosin tietämättä kuinka monta aktiivista käyttäjää täällä viikoittain/kuukausittain vierailee, näitä summia on hankala arvailla.

Teppo, päivittäin kirjautumisia tapahtuu 3500-5000, pe-su on vähiten kirjautumisia.
Päivittäin sivustolla käy about saman verran, määrä on 4500-5000 tienoilla.
Joulukuussa kävijöitä oli 8000 ja nousussa kokoajan, mutta koska suljettiin sivusto kirjautumattomilta, niin kävijämäärät laski, laskut samalla.

Mainostulot olisivat hyvä, mutta kuten sanoit, niin mainostajia pitää jatkuvasti saada lisää, jotta tulot pysyvät ja sivusto maksaisi itse itsensä. Tuskin kovin moni potentiaalinen mainostaja haluaisi mainostaa viikkoa/kuukautta kauemmin.
minette
minette
25.09.2006 02:20:14
Juu mun mielestä kans tuo vip systeemi olis ihan ok et vois maksaa jos haluu... ja kyl se vois mun mielestä olla minimissään sen viis euroa vuos... ei se 5e oo niin iso summa jos sillä vuodenkin saa kökötellä sivustolla. ja kyllä mie ite ainaki oon irc-galleria vippini maksanu kortilla... tosin se oli joku sellanen systeemi mikä meni luottokunnan kautta kortin numeron mukaan niin ettei tullu sitä tilisiirron hitautta siihen vaan maksu rekisteröitiin heti.
Mutta siis en pidä yhtään huonona asiana maksullisuutta... voishan esim. rekisteröityminen tapahtua tekstiviestillä (ehkä 1-2e hintaisella) joka ehkä vähentäis niitä feikkirekisteröitymisiä, ja sitten lisäks ne vip jutut erikseen tilattavissa...

Puuge, onhan juhalla ollu jo tuolla #715517.biz kanavalla topicissa tilinumero joskus aiemmin lahjotuksia varten mutta en tiiä tuliko moisia.
ProPerkele
ProPerkele
25.09.2006 08:15:18
Minette, tää ei irkkaa! :D Kun ei ehdi mesettelemäänkään... ;)
SugarKane
SugarKane
25.09.2006 09:24:27
Itse voisin maksaa sivuston käytöstä etenkin jos luvassa olisi jonkilainen vip-palvelu (esim. saisi enemmän kuvia esille, pystyisi luomaan eri kansioita kuvilleen, kaverilista tms.) ja muutama asiaan liittyvä mainos ei haittaa ollenkaan.

Tekstiviesti on varmaan kaikkein kätevin tapa maksaa, mutta ei tilisiirtokaan nyt kamalan hankala ole.
Mooner
Mooner
25.09.2006 11:52:31
Kohtuullinen maksu on ihan jees...tekstiviesti on päivänsana maksaa pienet summat...ja vuodeksi kerrallaan, kuten cityssä on.
komistus82
komistus82
25.09.2006 12:24:22
juu on noita ilmasiakin sivustoja jotenka vois olla että maksujen myötä unohtuis tämä sivusto... sori vaan
tirlittan82
tirlittan82
25.09.2006 14:55:43
Mä taas diggaan joidenkin sivustojen tapaa et voi maksaa tekstarilla tai tilisiirtona 10egee tai vaihtoehtona kuukausi kerrallaan tekstarilla ja maksaa
1-2egee, kun mulla ei ole haluja maksaa sitä kymppiä kerralla (joillekkin iso summa) ja se pari egee kuussa pois puheluista taasen ei oo olleskaan paha...
Juha
Juha
25.09.2006 16:01:20
Haluaisin tähän väliin sanoa, että tekstiviesti olisi kyllä kaikilta kanteilta se paras mahdollisuus, siis käyttäjänäkökulmasta. Se on helppo ja kynnys on todella matala.
Mutta sen huono puoli tulee taas meille, eli siitä jää meille todella vähän, sekä myös joudumme maksamaan siitä joka kuukausi tietyn summan, koska sivustomme on aikuisviihdettä ja tarvitsisi aikuisviihdenumeron.
Ei ole varmuutta, että maksaako sitten edes tekstiviestipalvelut itsensä takaisin.
VIP häsmäköitä moni on ehdottanut, pitäneekin niitä alkaa suunnittelemaan.
Joitain vip palveluita ollaan #715517.biz kanavalla jo suunniteltu/mietitty, mutta ei mitään sen kummempaa.

Edelleen, kertokaa lisää mielipiteitänne sivuston mahdollisesta (osittaisesta) maksullisuudesta tulevaisuudessa.
PanDora
PanDora
25.09.2006 17:21:40
No jos tää maksulliseks tulee niin morjens! ainakin minä poistan sillon kuvani täältä. Ilmainen kaikille täysi-ikäisille!
darla
darla
25.09.2006 19:58:16
Ymmärrän toki syyn sivuston maksullisuuteen, mutta täytyy myöntää, että vaikka makaroonista pidänkin, en mielellään ota enää ylimääräisiä makaroonikuukausia. Opintotuella kun ihminen ei elä. Sit kun kela ymmärtää tämän, tai töitä saan jostain koulun ohelle, asia on tietenkin eri, mutta jatkuvasti ei viitsisi olla Oy mamma och pappa betalar ab:n lompakolla :D Sen lisäksi että kännyliittymästä en oo saanu poistettua palvelunumero estoa, koska liittymä on edelleen faijan nimissä, ei pienen summan tekstiviestejä pystyis lähettelemään joten pitäis maksaa sit tää "isompi" summa kerralla.

Vip-palvelujen kannalla ehdottomasti olen siis.
jere75
jere75
25.09.2006 20:43:23
Mitä mitä eiks oravan-nahat käy päinsä!? En ala! Ja joo. Pistäkää ihmees vaikka pieni muodollinen hinta käyttäjille, ni saadaan noita pentui ja pahimpia feikkei pois.
Free_man
Free_man
25.09.2006 21:05:45
kyllä näin toimivasta kokoonpanosta voisi 10¤/vuodessa maksaa. kumminkin näitä sivuja ei paljoa ole ja nämä halutaan pysyvän. ja sivusto on pysynyt asillisena ja muutenkin mukavana. ja pääasia eli kauniit rinnat on pysynyt pääaiheena ja hyvä niin pitääkin.
voisihan sitä ajatella vuosimaksun ja sitten vip palveluja niitä haluaville. 10-20 euroa ei tee päivälle paljon jos sen jakaa 365. mutta 20¤ alkaa olla jo aika paljon, kumminkin täällä vain katsellaan kauneutta, jutellaan ja tutustutaan.

First - Previous – Next - Last