Oletko eläinrakas?

Forum frontpage > Yleinen höpinä

First - Previous – Next - Last

sleipnir
sleipnir
27.10.2006 22:21:11
Minä koko ikäni olen pitänyt eläimistä. On ollut kissoja ja koiria. Nyt olisi koira taas koira kiikarissa. Pittbull. Tiedän reaktiot mitä ihmisillä on,mutta kun kerran olen tutustunut rotuun niin en voinut olla pitämättä. Pieni Pitti kerran nuoli mun naaman ja samalla pissi jaloille...ei voinut olla vihainen :-)
teppo
teppo
27.10.2006 22:34:02
Koirakuume on about kerran vuodessa. Vielä ei oo tullut hankituksi, mutta onneksi on kaveripiirin koiria aina välillä hoidossa. Muutkin elukat on kivoja, tosin hyönteiset yms. nilviäiset ei niin kamalasti viehätä.

sleipnir 27.10.2006 22:21:11
...Pieni Pitti kerran nuoli mun naaman ja samalla pissi jaloille...ei voinut olla vihainen :-)

Ilmiselvästi luuli sua valotolpaksi. :D
Brigitnymph
Brigitnymph
27.10.2006 22:39:11
Ehkä liiankin.Aika herkästi otan meille eläimiä "kun kukaan muu ei niitä halua".
5 terraariota+2 häkkiä tällä hetkellä käytössä.
pirtsu1
pirtsu1
27.10.2006 22:43:53
mulla on bernhardinkoiria ollut jo vuosien ajan ja nyt tulossa on seropi vauvva viel perheen lisäks =)
Uikku
Uikku
28.10.2006 12:29:48
miulla on kissa.. semmonen kotikissan ja norjanmetsäkissan risteytys. sit meillä on kans norjanharmaa hirvikoira.
TheDevil
TheDevil
28.10.2006 13:52:18
Mulla ja mun avovaimolla on 2 ihanaa kissaa.Oon aina tykänny eläimistä paitsi en tykkää kauheasti koirista.
darla
darla
28.10.2006 14:43:56
Ottasin minkä tahansa lemmikin paitsi hämähäkin :) Tällä hetkellä koirakuume ja kissakuume. Koiraa ei vaan näin pieneen asuntoon voi ottaa ja mun kissamaku on turhan kallis, tai sit eräs tietty rotukissa on vaan liian kallis opiskelijalle. Vois ostaa hiiren että sais edes jonkun eläimen tänne yksinäiseen yksiöön :D
^saasta^
^saasta^
28.10.2006 18:12:03
MÄ tykkään kaikista elukoista itelläni on nyt iguaani ja kaks akvaarioo :P toises on vesiliskoi ja toisessa on kaloja....
narnia
narnia
28.10.2006 21:14:38
Ai että eläinrakas..hmmm, ehkä "hiukan". Tällä hetkellä täällä vipeltää 5 kania, 2 kissaa sekä 2 käärmeestä. Parhaillaan kaneja ollut 13. Muutama viikko pitäis jaksaa odotella rottavauvoja ja hiirikasvatus(ruoka) myös lähitulevaisuudessa aikeissa, kunhan nuo viljis ipanat hiukkasen kasvaa. Haaveissa vielä joskus koira sekä fretit.
Zarde
Zarde
29.10.2006 01:46:38
jooo oon <3<3<3

Meillä on tällä hetkellä kissa ja koira. Tekis mieli kasvattaa perhettä mutta olosuhteet ei anna nyt periksi. Koirani on vanha ja sairas mutta kun sen pois menon aika tulee niin hankin takuulla uuden koiran. Toinen kissakin ois kiva ja hevonen mut siihen menis liikaa aikaa... ehkä joskus.

OrWokki
OrWokki
29.10.2006 01:51:40
Olen. Neljä kisuu oli mut yks katos teille tietämättömille. Kyllä sitä kolmellakin pärjää.
timppa_72
timppa_72
29.10.2006 06:01:47
Juu, ehdottomasti! Ensimmäinen bullterrieri tuli vuonna -96, eikä sen jälkeen noista hulluista erossa ole osannu olla...
tirlittan82
tirlittan82
29.10.2006 15:28:36
Kyllä oon eläinrakas paitsi koiraa en koskaan itelle ottais!! ne haisee :)
mulla on kissa ja terraariossa kolme hiirtä, siinä riittää mulle rakastettavaa <3
KuraiKarasu
KuraiKarasu
31.10.2006 12:25:22
Täällä myös yksi äärettömän eläinrakas ihminen. :)
On omistettu vaikka minkälaista eläintä, mutta nyt meillä on vain koira.
Olen liian monelle eläimelle allerginen, en kestä pitkiä aikoja eläinten parissa.

Ihme ja kumma tuosta yhdestä karvaturrista ei ole tullut minkäänlaisia allergisia reaktioita. Kaipa minusta sitten täytyy tulla pelkkä koiraihminen ^^.

Jos olisi mahdollista niin hankkisin koiran lisäksi luultavasti myös kissoja, kaikenlaisia jyrsijöitä ja varmasti myös jonkin sortin matelijoita. <3
badboy82
badboy82
04.11.2006 09:03:28
eläimet on mukavia...eli oonhan mä eläinrakas....en niinkään kissaihmine enemmänkin koira ihminen.....ja löytyy yksi suloinen ruttukuono kotoa
Alfie
Alfie
04.11.2006 09:11:12
Olen kasvanut eläinten keskellä, lapsuudenkodissa oli saksanpaimenkoira, vuohia, ankkoja, kanoja, kani ja kissa. Sitten tuli hevonen, sitten toinen, sitten kolmas...sitten muutettiin maalle. Parhaimmillaan hevosia oli tallissa 12, koiria oli 4, lampaita 100, kaneja muutama, itselläni lemmikkinä marsuja ja kesyrottia. Oma hevonen oli ja kilpailin sillä piiri/aluetasolla esteitä ja koulua.
Landseer-merkkinen koiramme oli about paras ystäväni, kuljimme erottamattomina yhdessä joka paikassa, kunnes koira sitten 12v:na kuoli.

Omaan kämppään muuttaessa omat lemmikit olivat jotenkin itsestäänselvyys. Minulla oli kolme kissaa ja rottia. Kissat jäivät auton alle vuosien saatossa, rotat kuolivat vanhuuteen. Otin sekarotuisen koiran, jolle sitten puhkesi epilepsia ja ilmeni myöskin paha selkävika. Se piti lopettaa.

No nyt mulla on muksu ja olen yksinhuoltaja, joten en halua ajatellakaan ylimääräisiä hoidokkeja. Tällä hetkellä elämäntilanne on sellainen, että silloin kun muksun saa lähetettyä isälleen, niin minua ei kyllä kotona näy. Olisi kauhea lisävaiva jos olisi lemmikkejä (tai mies). Täytyy kuitenkin myöntää, että haaveilen jatkuvasti koirasta, kissasta, belgian jättikanista...ja omakotitalosta, vuohista, ankoista, ehkä jostain vanhasta pollesta ja traktorista. Ainiin traktori ei ole eläin, vaikka Fordson Major toki on sielukkaampi kuin yksikään lammas tai marsu.
Aloin juuri yksi ilta tässä miettimään, että josko chinchillan ottaisi. =) Olen toivoton, täytyy nyt vain sinnitellä ilman elukoita. Katsoo sitten muutaman vuoden päästä.
Yhteenvetona siis sanottakoon, että tykkään monista eläimistä, mutta en ole mikään järkensä menettänyt sössöttävä kissamummo. Vihaan ihmisiä joille eläimet ovat selkeästi jotain tekemättömien/aikuisiksi kasvaneiden lapsien korvikkeita ja eläintenpidosta ja kohtelusta menee järki kokonaan; tärkeintä on halaaminen ja sössöttäminen.

Vuohet ovat ehkä eläimistä jaloimpia, äärettömän viisaita, mutta paskat piittaavat koirille tyypillisestä nöyristelystä tai muistakaan normeista. Valtavan huumorintajuisia, seurallisia ja hauskoja elukoita. Menepäs loukkaamaan vuohen tunteita, niin se syö sun autosta pyyhkijänsulat. =)

Vihaan lampaita ja marsuja.
teppo
teppo
04.11.2006 12:02:23
IMP 04.11.2006 09:11:12
...
Vihaan lampaita ja marsuja.

Lampaasta saa hyvät kebabit. Marsun lihaa en ole maistanut, tuskin kuitenkaan soveltuu muuhun kuin pelkokertoimeen.
ProPerkele
ProPerkele
04.11.2006 13:16:23
Eläimistä pidän, elävänä ja lautasella, mutta sangen monet eläinten omistajat voisivat katsoa peiliin...

Selitän ennen kun mut kivitetään;
- 7 kissaa ja kerrostalo yksiö kaupungin ydinkeskustassa...
- Pissa-/kakkatukset lasten leikkipaikoilla...
- Kaksi ihmistä kävelyttää viittätoista koiraa jotka kukin haluavat tahoilleen, vastaantulijan ongelmatilanne...
- Ylieläinihmisen pakollinen tarve roudata eläimiään J O K A paikkaan...
- "Ei mun koira ole paha!" "RRRÄYH!!!" "-Oho... sattuiko?!"
- Ja eläimiä ajatellen - kaupunkikoirat/-kissat! Aistit miljoona kertaa parempia kuin ihmisellä, ja mekin kärsimme hengitys-/hajuhaitoista... :(

jne...

Kaikki omakohtaisia kokemuksia.
sleipnir
sleipnir
04.11.2006 13:23:17

- Pissa-/kakkatukset lasten leikkipaikoilla...

Myös omakohtaista kokemusta. Vuosi 1974 kun isopäinen taapero hiekkalaatikolla tuuppas hiekkaa suuhunsa ja joku vastuullinen kissojen omistaja oli tyhjännyt lemmikkinsä jätökset sinne. Tulos n. 1vuosi sairaalassa melkein putkeen. Diagnoosi : vakava suolistosairaus " Jersiinia" ainoastaan 2 tapausta Suomessa siihen aikaan.
Silti diggaan elukoita. Ja ne mua :-)
teppo
teppo
04.11.2006 13:38:07
Yksi mikä ihmetyttää (tuli tosta Puugen kirjoituksesta mieleen) on kun näissä suomessa kesäisin järjestettävissä ilmaisfestareilla näkee kamalasti koiria. Ei tulisi mieleenkään raahata koiraa johonkin rock-konserttiin. Tuhansia ihmisiä ja meteli repii korvia. On siinä koiraparoilla varmaan leppoisat olot.

Toisaalta on se koomisen näköistä kun lordin laulaessa "...who's your daddy, bitch..." alle kouluikäiset heiluu vanhempiensa olkapäillä kädet ilmassa ja laulaa mukana. Onneksi eivät ymmärrä (toivottavasti) mitä laulavat. Lapsille sentään voi laittaa korvatulpat, mutta onko koirille korvatulppia?

</moraalisaarna>

First - Previous – Next - Last