Pahuus
Forum frontpage > Yleinen höpinäFirst - Previous – Next - Last
21.09.2006 12:49:56
Mitä pidät pahana?
Mitä on "hyvä paha" ja mitä "paha paha"?
Pääsetkös taivaaseen!? XD
Mitä on "hyvä paha" ja mitä "paha paha"?
Pääsetkös taivaaseen!? XD
21.09.2006 12:59:58
I have a ticket to nowhere.
No joo. Tää on sellanen aihe etten välitä alkaa missään tissiforumilla pahemmin jauhamaan, omat hyvyys- ja pahuuskäsitykset kun on melko ristiriidassa valtavirran kanssa. Ei sillä, että häpeäisin, vaan ihan sillä että tissit on iloinen asia ja olisi sodanjulistus sanoa täällä hyväastä ja pahasta mitään.
Joten, jätän aiheen muille.
No joo. Tää on sellanen aihe etten välitä alkaa missään tissiforumilla pahemmin jauhamaan, omat hyvyys- ja pahuuskäsitykset kun on melko ristiriidassa valtavirran kanssa. Ei sillä, että häpeäisin, vaan ihan sillä että tissit on iloinen asia ja olisi sodanjulistus sanoa täällä hyväastä ja pahasta mitään.
Joten, jätän aiheen muille.
21.09.2006 15:37:23
Imppi, anna mennä! :D
21.09.2006 17:08:31
Mulla on ristiriitaset käsitykset kaikesta (mukaanlukien hyvä ja paha), ja ne muuttuu kokoajan. Mieletön provosointi-työkalu jos jollekulle vittuilee :D
28.09.2006 12:24:14
On kyllä varsin laaja aihe keskustella näin.
Ei ole mitenkään mustavalkoinen juttu eikä varmaan kukaan
jaksa listata aiheita, jotka mielestään ovat hyviä tai pahoja.
Mutta laitetaan nyt esimerkki.
Hyvänä pidän suihinottoa, se on aina hieno asia.
Ja pään katkaisu tylpällä puukolla on pahapaha.
Ei ole mitenkään mustavalkoinen juttu eikä varmaan kukaan
jaksa listata aiheita, jotka mielestään ovat hyviä tai pahoja.
Mutta laitetaan nyt esimerkki.
Hyvänä pidän suihinottoa, se on aina hieno asia.
Ja pään katkaisu tylpällä puukolla on pahapaha.
28.09.2006 20:52:31
Ai pääsenkö taivaaseen? Jos se on sellainen, kuin ilmestyskirja sen kuvaa olevan, ei löydy edes hitusta halua päästä sinne kuulemaan kun nelipäisen elikot huutavat yötä päivää täyteen ääneen herran nimeen O.o
Filosofiseksi en taida ruveta, loppuu pian palstatila kesken, tästä kun voisi tarnoida viikon tai kaksi x) ajattelen liikaa :D
Hyväpaha: Syntinen esiaviollinen seksi >:D
Pahapaha: Genitaalien irtileikkaaminen tylsällä terällä tooooodella hitaasti... *värisee*
Filosofiseksi en taida ruveta, loppuu pian palstatila kesken, tästä kun voisi tarnoida viikon tai kaksi x) ajattelen liikaa :D
Hyväpaha: Syntinen esiaviollinen seksi >:D
Pahapaha: Genitaalien irtileikkaaminen tylsällä terällä tooooodella hitaasti... *värisee*
28.09.2006 22:40:05
hyvä pahuus on hedonismia, itsensä arvostamista ja puollustamista, irstasta nautinnollista seksiä, valehtelua silloin kun tarkoitus hyvittää keinot ja kaikki se sairas mitä tekee siten ettei kukaan tai mikään muu kuin itse kärsi aiheesta. hyvä pahuus on sitä minkä rajat kertoo omatunto.
paha pahuus on kylmän laskelmoivaa hyötyajattelua, hedonismin ylilyöntejä, tunteettomuutta, hyväksikäyttöä ja kaikki se sairas mitä tekee ympäristöstä ja seurauksista välittämättä. paha pahuus on sitä ettei omatuntoa ole.
paha pahuus on kylmän laskelmoivaa hyötyajattelua, hedonismin ylilyöntejä, tunteettomuutta, hyväksikäyttöä ja kaikki se sairas mitä tekee ympäristöstä ja seurauksista välittämättä. paha pahuus on sitä ettei omatuntoa ole.
29.09.2006 10:35:17
Jos tekee pyyteettömällä asenteella yleimaallisesti tuomittavia tekoja?
Jos liittoutuu ihmisryhmään, jonka olemassa olo kokonaisuutena luokitellaan rikolliseksi, ja käyttää voimakeinoja tässä maailmassa, onko ihminen paha?
Suunnatonta ärsytystä aiheuttaa se julkikuva että kaikki ns. "rikollisjärjestöt" saavat puhtaasti pahan leiman, vaikka pääasiassa nämä ryhmät aiheuttavat närää vain toisilleen. Eivät ulkopuolisille.
Sitten keskuudessamme elelee raiskauksia, ryöstöjä ja pedofiliaa harrastavia yksilöitä joiden puuhat hyssytellään ja jätetään julkituomatta.
Siinä kaksi pahaa, joista vain mielestäni toinen on pahalla tavalla paha...
(Korreloitu esimerkki, ja huonosti esitetty, mutta lienette tajuava mitä tarkoitan...)
Jos liittoutuu ihmisryhmään, jonka olemassa olo kokonaisuutena luokitellaan rikolliseksi, ja käyttää voimakeinoja tässä maailmassa, onko ihminen paha?
Suunnatonta ärsytystä aiheuttaa se julkikuva että kaikki ns. "rikollisjärjestöt" saavat puhtaasti pahan leiman, vaikka pääasiassa nämä ryhmät aiheuttavat närää vain toisilleen. Eivät ulkopuolisille.
Sitten keskuudessamme elelee raiskauksia, ryöstöjä ja pedofiliaa harrastavia yksilöitä joiden puuhat hyssytellään ja jätetään julkituomatta.
Siinä kaksi pahaa, joista vain mielestäni toinen on pahalla tavalla paha...
(Korreloitu esimerkki, ja huonosti esitetty, mutta lienette tajuava mitä tarkoitan...)
02.10.2006 18:39:36
Rikollisjärjestö auttoi mut pulasta, josta poliisi ei voinut mua auttaa. Poliisi on paska, rikollisjärjestö hyvä.
Sen enempää en ajatellut vieläkään panostaa tähän aiheeseen. =)
Sen enempää en ajatellut vieläkään panostaa tähän aiheeseen. =)
09.10.2006 12:02:22
Maailma on juu täynnä pahaa, ei sille oikein voi minkään.
Mutta onneksi on paljon hyvää kuten tissit!
Tai minä! :D
Mutta onneksi on paljon hyvää kuten tissit!
Tai minä! :D
13.02.2007 11:41:56
Ehkä turhan laaja alue kysymykselle. Uskoiko saksalaiset rivisotilaat olevansa pahjoa kun lahtasivat juutalaisia? Pahuus on sitä mille on opetettut. Meille toisen ihmisen tappaminen on iso paha mutta toisenlaisissa kultuureissa se on normaalia. Tällä voisi periaatteessa kumota koko pahan olemisen. Toisaalta kyllä kaikki tietää mikä itselleen on paha. Oma valinta tekeekö sitä tieten tahtoen vai ei. Tietenkin on tilanteita kun on pakko tehdä jotakin mikä on itselle paha autaakseen toista. Tekeekö se sitten huonon ihmisen vai ei sitä en tiedä. Kai se riippuu siitä miten sen itselleen puollustaa
13.02.2007 15:27:09
kristittyjen oikeuskäsityksen mukaan olen paha, mutta omasta ja muitten mielestä ihan kelpo äijä...Ian Gillan on laulanut kyseisestä aiheesta (ja miksei muutkin) hyvin " no laughing in heaven,let me out,let me go to hell" x-D
13.02.2007 21:16:08
paha hyvä: meidän yhteiskuntamme jossa yhtäaikaa rikkaiden ja syrjäytyneiden määrät kasvavat.
hyvä paha: terriristiorganisaatio joka ottaa orvoksi jääneen lapsen suojiinsa.
eli onko olemassa mitään ultimaattisen hyvää tai pahaa..?
..joku voisi sanoa rakkauden olevan ultimaattinen, täydellinen hyvä.. mutta luulen että jokainen pedofiili tuntee jonkinmoista rakkautta uhrejaan kohtaan.. ja voiko mikään mikä tuntee rakkautta olla täydellinen pahuus..?
huh..tulihan käytyä syvissä vesissä... =/
hyvä paha: terriristiorganisaatio joka ottaa orvoksi jääneen lapsen suojiinsa.
eli onko olemassa mitään ultimaattisen hyvää tai pahaa..?
..joku voisi sanoa rakkauden olevan ultimaattinen, täydellinen hyvä.. mutta luulen että jokainen pedofiili tuntee jonkinmoista rakkautta uhrejaan kohtaan.. ja voiko mikään mikä tuntee rakkautta olla täydellinen pahuus..?
huh..tulihan käytyä syvissä vesissä... =/
14.02.2007 01:41:19
mun mielestä taskulämmin kossu on pahaa :)
14.02.2007 11:43:02
Vai onko niin päin että ei ole hyvää jolloin ei ole pahaa... Jos annat köyhälle euron ilman että odotat mitään takaisin niin onko se silloin puhtaasti hyvyyttä? Jos tavoitelee puhdasta hyvyyttä niin eikö silloin olisi sama antaa niin paljon että itse saat vain ruuan suuhun..? Sitten jos niin tekee niin poistaa taas jonkun muun elämisen mahdollisuuden jossakin muualla. Poistaako ihmisen oma olemus koko hyvän mahdollisuuden? Onko kaikki teot vain harmaata massaa josta joku on vain toisen mielestä hyvää jolloin siitä tehdään hyvä? Onko minulla liikaa aikaa..?
15.04.2007 05:46:47
kalja ja pillu on hyvää, maksapihvit pahaa :D
luulen että absoluttista "hyvää ja pahaa" ei ole olemassakaan, on vain erilaisia näkökulmia asioista.
luulen että absoluttista "hyvää ja pahaa" ei ole olemassakaan, on vain erilaisia näkökulmia asioista.
First - Previous – Next - Last